Montessori metode

Jau vairāk nekā gadsimtu uz bērniem vērstā pieeja, ko itāliešu izcelsmes ārste Dr. Marija Montesori izstrādāja bērnu izglītošanai, ir pārveidojusi skolas visā pasaulē. Tiklīdz jūs ieejat klasē, jūs zināt, ka mācību process notiek pavisam savādāk. Montessori klases ir uzreiz atpazīstamas. Jūs redzēsiet bērnus, kas strādā patstāvīgi un grupās, bieži vien ar īpaši izstrādātiem mācību materiāliem; dziļi iesaistīti savā darbā un ar cieņu pret sevi un sev apkārt esošiem.

Montessori metode veicina stingru, pašmotivētu bērnu izaugsmi visās viņu attīstības jomās — kognitīvā, emocionālā, sociālā un fiziskā.

Montessori vides priekšrocības

Katrs bērns tiek novērtēts kā unikāla personība
Montessori izglītībā ir atzīts, ka bērni mācās dažādos veidos, un tā ir piemērota visiem mācīšanās stiliem. Bērni var brīvi mācīties savā tempā, katrs virzoties uz priekšu tā kā viņiem tas ir ērti, skolotājas un individualizēta mācību plāna vadībā.
Jau agrā bērnībā Montessori kopj kārtību, koncentrēšanos un neatkarību
Apzināts klases dizains, materiāli un ikdienas rutīnas atbalsts, veicina bērna topošo "pašregulāciju" (spēju izglītot sevi un domāt par to, ko viņš mācās), no maziem bērniem līdz pusaudžiem.
Studenti ir daļa no ciešas un gādīgas kopienas.
Vairāku vecumu grupas, kas parasti aptver 3 gadu posmu, atveido ģimenes struktūru. Vecāki bērni priecājas par padomdevēja un parauga statusu; jaunāki bērni jūt atbalstu un iegūst pārliecību par gaidāmajiem izaicinājumiem. Audzinātāji modelē cieņu, mīlošu laipnību un miermīlīgu konfliktu risināšanu.
Montessori studenti bauda brīvību robežās
Strādājot audzinātāju un bērnu kopienas noteikto parametru ietvaros, skolēni ir aktīvi dalībnieki un paši izlemj, kam viņi pievērsīs uzmanību apmācību procesā.
Bērni tiek atbalstīti, lai viņi kļūtu par aktīviem zināšanu meklētājiem
Audzinātāji nodrošina vidi, kurā skolēniem ir brīvība un rīki, lai meklētu atbildes uz saviem jautājumiem. Iekšējā apmierinātība veicina bērna zinātkāri un interesi, un tas rada prieku pret apmācību procesu, kas ir ilgtspējīgs visa mūža garumā.
Paškorekcija un pašnovērtējums ir Montessori metodes neatņemama sastāvdaļa
Kad bērni ir gatavi, viņi iemācās kritiski novērtēt savu darbu un spēj atpazīt, labot un mācīties no savām kļūdām.
Montessori atbalsta sociāli emocionālās prasmes
Mūsdienu pētījumi atbalsta 100 gadus vecās Montesori metodes efektivitāti, norādot, ka bērni, kas mācās Montessori grupās, vairākās jomās demonstrē spēcīgākas sociālās un emocionālās prasmes nekā bērni no tradicionālās vides.
Kopš tās pieticīgajiem pirmsākumiem pirms vairāk nekā 100 gadiem kā vienota skolas telpa maznodrošināto bērnu grupai Romā, Itālijā, Montessori izglītība ir stingri nostiprinājusies izglītības nozarē. Tikai ASV vien aptuveni 5000 Montessori skolu šodien apmāca vairāk nekā vienu miljonu bērnu no zīdaiņa vecuma līdz pusaudžu vecuma bērniem. Visā pasaulē pastāv tūkstošiem Montessori skolu.

Patlaban, jo īpaši Ķīnā ir vērojams nepieredzēts pieprasījums, un izglītības iestādes strādā tik cītīgi, lai apmācītu skolotājus un izveidotu skolas, lai apmierinātu šo pieprasījumu.

Montessori skolās izglītojušās sabiedrībā pazīstamas personības.

Starp tām ir:
  • Lerijs Peidžs un Sergejs Brins, Google dibinātāji;
  • Amazon izpilddirektors Džefs Bezoss;
  • Čelsija Klintone, bijušā ASV prezidenta Bila Klintona un bijušās ASV valsts sekretāres Hilarijas Klintones meita; Klintones fonda priekšsēdētāja vietniece
  • Gabriels Garsija Markess, autors, Nobela prēmijas laureāts literatūrā;
  • Džošua Bels - amerikāņu pasaulslavenais vijolnieks un diriģents;
  • Stīvs Vozņaks (Apple līdzdibinātājs);
  • Princis Viljams, Kembridžas hercogs;
  • Kembridžas princis Džordžs, Kembridžas hercoga prinča Viljama un Kembridžas hercogienes Katrīnas vecākais bērns;
  • Princis Harijs, Saseksas hercogs.
© 2020 Montessori Maja